7 ČINJENICA O MOTIVACIJI I UČENJU STRANIH JEZIKA

Motivacija je ono što nas ‘pokreće’. To je razlog zašto uopće išta činimo. Za edukatore je nedostatak motivacije dugo bio jedna od najfrustrirajućijih prepreka u procesu edukacije i učenja. Iako se koncept motivacije intuitivno može činiti prilično jednostavnim, u praksi se svakodnevno susrećemo s nedostatkom motivacije ili različitim preprekama koje utječu na našu motivaciju, učenje i postizanje rezultata.

Znanstvenici i psiholozi pristupili su problemu motivacije iz različitih kutova, neki teoretičari ističu vjeru u sebe i svoje sposobnosti, drugi daju prioritet orijentaciji na ciljeve, a treća skupina tvrdi da težina zadatka oblikuje individualnu motivaciju.

U ovom blogu  saželi smo neke znanstveno utvrđene činjenice koje nam pomažu u razumijevanju motivacije i procesu učenja stranih jezika i poslovnih vještina.

1. Ljudski mozak funkcionira na principu „use it or lose it“.

 Koristi ili izgubi! Bavljenje mentalno stimulirajućim aktivnostima, poput učenja stranih jezika, može pomoći da se mozak bolje nosi s procesom starenja. Istraživanje je pokazalo da učenje stranog jezika znatno poboljšava mogućnost obavljanja zadataka, te poboljšava stupanj koncentracije i fokusa. Učenje stranih jezika pridonosi lingvističkoj samostalnosti, poboljšanju komunikacijskih vještina i općoj kvaliteti života.

2. Odrasle osobe mogu uspješno učiti strani jezik.

Često se navodi da odrasle osobe ne mogu naučiti strani jezik ili im treba puno više nego djeci. Odrasle osobe u potpunosti su sposobne učiti strani jezik, ali ga uče na drugačiji način. Učenjem stranog jezika kod djece struktura  jezika uklapa se u postojeću fonetiku, morfologiju i sintaksu materinjeg jezika. S obzirom na to da su odrasle osobe dovoljno ovladale znanjem i kompetencijama materinjeg jezika, strukturu svog materinjeg jezika često uspoređuju sa strukturom stranoga jezika. Međutim, odrasli još uvijek izuzetno dobro mogu naučiti strani jezik i u stanju su primijeniti pravila, što im omogućuje da razumiju logiku stranog jezika.

3. Za uspješno učenje nekada moramo biti zbunjeni.

„Bez borbe nema napretka.“

Jedna od ljepših strana učenja jezika je upravo samo iskustvo učenja. Normalno je da smo tijekom učenja ponekad zbunjeni i da nam se čini da postoje nerješivi zadaci, naročito ako nas to tjera na aktivnosti izvan naše zone komfora. Međutim, učenje zapravo počinje izlaskom iz naše zone udobnosti, a užitak koji osjetimo kad dođemo do „teško zarađenog“ otkrića pojačava naše iskustvo učenja i služi kao motivacija.

4. Kapacitet kratkoročnog pamćenja je oko 4 stavke.

Sposobnost prisjećanja informacija ili podataka koje smo čuli na nekom predavanju ili prezentaciji je oko 4 stavke kratkoročno. Naše pamćenje drastično pada s protokom vremena (čak 65% svega što čujemo zaboravimo unutar prvih sat vremena), tako da je bitno ponavljati i stalno se podsjećati.

5. Socijalna interakcija poboljšava učenje.

Aktivan proces učenja uključuje i učenje koje podrazumijeva različite načine učenja s drugima. Učenje je u suštini socijalno – čak i kad ne uključuje neposredne interakcije s drugim ljudima, naše misli, riječi, vrijednosti i sl. odražavaju naše društveno sudjelovanje. Iako se učenje zasniva na neurološkim procesima pojedinca, ono te procese smješta u socijalni kontekst u kojem informacije doživljavamo kao smislene. Zbog svega toga, učenje je najučinkovitije kad je integrirano u socijalno sudjelovanje.

6. Zaboravite na stilove učenja. To je mit. Fokusirajte se na strategije učenja.

Vjerujemo da svi želimo postati učinkovitiji u svom učenju. Pored usvajanja znanja, potrebno je naučiti i kako usvajati nova znanja. U današnje vrijeme  traže se nove vještine: pronalaženje informacija, kritičko razmišljanje, upravljanje vremenom, efikasno pregovaranje, upravljanje stresom, vještina komuniciranja, vještina prodaje, rad u timovima, upravljanje projektima… Iz svih tih razloga svi mi moramo biti spremni stalno stjecati nova znanja i iskustva, i nikada ne prestati s procesom učenja. Postoji veliki broj tehnika za olakšavanje procesa učenja i povećanja njegove efikasnosti. Poznavanje i primjena strategija za učenje mogu biti od velike pomoći.

7. Postavite SMART ciljeve.

Postavljanje ciljeva nije problem ukoliko znate što želite. Stoga je potrebno postaviti sljedeća pitanja:

Koji je moj cilj?

Do kada želim postići svoj cilj?

Koje su mi informacije potrebne za ostvarenje cilja?

Na koje ću probleme vjerojatno naići?

Koji je scenarij za rješavanje tih problema?

Koje mjere trebam poduzeti? I kada?

Koliko je ovaj cilj važan za mene?

Kako bi cilj bio motivirajući i dostižan, on mora biti pravilno definiran. U tome će nam pomoći  “S.M.A.R.T.” tehnika.

S – specific (specifičan)

Pravilno postavljen cilj: završiti tečaj poslovnog engleskog jezika unutar 6 mjeseci. Nepravilno postavljen cilj: učenje stranih jezika.

M – measurable (mjerljiv)

Cilj treba biti mjerljiv tako da ga možete izmjeriti u nekoj jedinici, primjerice u broju edukacija koje želite završiti.

A – attainable (dostižan)

Cilj svakako treba biti ostvariv.

R – relevant (bitan)

Od cilja morate imati koristi i po mogućnosti ostvarenje ovog cilja može utjecati na ostvarenje nekog dugoročnog cilja.

T – time-bound (vremenski ograničen)

Kada ste odlučili nešto napraviti, onda je to najbolje što je prije moguće.

Ako je vaš cilj biti izvrsni u svom poslu na međunarodnoj razini, morate pridati veliku važnost usavršavanju svojih jezičnih i komunikacijskih vještina. To zahtijeva trud, vrijeme i predanost, ali donosi i značajne prednosti.  Rezultati vašeg rada bit će bolji i bit ćete u prednosti u ostvarivanju profesionalnih ciljeva.

Pogledajte s kojim kompanijama Lingua Grupa uspješno surađuje i kakve sve specijalizirane programe, radionice i tečajeve nudimo.

Author

melden.devs@gmail.com