NISTE VIČNI PREZENTACIJAMA?

Trik je svesti vašu poruku na 15 riječi

Malo ljudi prirodno je elokventno. No u ovoj eri otuđenosti – rada od kuće, virtualnih sastanaka i online komunikacije – sposobnost jasne i učinkovite komunikacije nikad nije bila važnija.

Dobre vještine govorništva nemaju nikakve veze s našom osobnošću, savladavanjem sramežljivosti ili učenjem samopouzdanog ponašanja.

To je tehnička vještina koju gotovo svatko može steći, kao i kuhanje.

Jednostavna formula

Bilo da se pripremate za prezentaciju o novom projektu ili se spremate reći šefu da zaslužujete povišicu, najprije morate definirati dvije stvari:

  • Vašu publiku: Tko su oni? Kakav je njihov pogled na svijet ili neku određenu situaciju? Što već znaju o vama I vašoj temi? Kakve će koristi imati od vašeg  govora?
  • Vašu svrhu: Zašto im se obraćate? Što želite da saznaju? Zašto je to važno? Što želite od njih postići? Što želite da oni učine?

Sada je vrijeme da pročistite svoju poruku. Učinkovita metoda je ova jednostavna rečenica od 15 riječi: As a result of my [talk], they will understand [this], and respond by [doing that].

Evo nekoliko primjera:

  1. Nakon moje prezentacije o analitičkoj platformi naše tvrtke, razumjet će kako im možemo pomoći da povećaju prodaju i reagirat će tako što će nas angažirati da ih savjetujemo u prodajnoj strategiji.
  2. Na temelju moje prezentacije i izračuna da ćemo ostvariti rast od 21% iduće godine, shvatit će koliko sam vrijedan za tvrtku i reagirat će tako da mi daju povišicu.
  3. Kao rezultat moje prodajne prezentacije za četvrto tromjesečje, razumjet će zašto se moramo više usredotočiti na razvoj mlađih kupaca i odgovoriti će odobravanjem proračuna za istraživanje tržišta.

6 savjeta za pripremanje govora i prezentacija

  1. Zapamtite uvod i zaključak. Smrzavanje mozga događa se najčešće tijekom tih strašnih nekoliko sekundi kada se prvi puta obraćate publici.
  2. Vi niste u centru pažnje. Svaka odluka koju donesete mora pokazati da govorite za dobrobit publike, a ne svoju vlastitu. (Samo zamislite kako biste se osjećali da slušate nekoga tko brblja o nečemu za što vas nije briga.)
  3. Učinite sve kako bi vas čuli i razumjeli. Ljudi nisu vični slušanju. Upotrebljavajte kratke riječi, rečenice i paragrafe kako biste izrazili svoju ideju; fizičke, konkretne i žive slike koje privlače osjetila, kao i aktivne glagole umjesto apstraktnog i pasivnog jezika.
  4. Ne zatrpavajte publiku podacima. Ukoliko je u vašem govoru puno podataka, objasnite što oni znače – na ljudski način. Ljudi žele znati što mislite, osjećate i vjerujete. Zato i dijelite prostoriju s njima (ili ste na Zoomu), a ne šaljete podatke emailom.
  5. Eliminirajte sve što jasno ne podupire svrhu vašeg govora. Ako slide, statistika, šala ili anegdota ne služe svrsi, izbacite ih.
  6. Snimajte se ili vježbajte ispred publike – ili oboje, ako možete. Razumijem da će to biti bolno. No bolje je da se mrzite prije govora, nego za vrijeme (i, vjerojatno, dugo poslije toga).

Author

melden.devs@gmail.com